Joulu tullee ja minun ihmisraivo kasvaa vaan. Minen käsitä, mikä minua ärsyttää ihan mahottomaasti näinä päivinä. Oman osasa tietenki saa siippa, jolta leikattiin mahaa auki viime viikolla, on kippeä ja rajotuksia, ai nou. Minulla vaan tuntuu empatiasankko olevan aika tyhjä. Ihan kaikille. Ärsyttää kaupassa käyä, ku se on aina niin täynnä, ärsyttää ihmiset, jotka tököttää keskellä käytävää rivissä puhumassa kuulumisistasa ja ei siirrytä. Keskelle käytävää on juntattu pakastin, jossa on kinkkuja. Pakastimen toisella puolella on kaks mummoa kanssa vaihtamassa kuulumisia. Soittakaa sitte, ku on nämä joulunpyhät menny. Minulla pitäsi olla jouluna töissä, mutta oon suuresti ajatellu kehittäväni itelle jonku tuperkuloosin, ettei minun tarvisi sinne mennä. Minä meen johonki loukkoon istumaan ja oottamaan, että joulu on ohi. Lisäksi minua suunnattomasti ärsyttää se, että minun pullan syönti on taas riistäyny käsistä. sillon saa syyä, ku on joulu. Sillon saa syyä ku on tiistai. Ärsytys,, Ja kaikkien näitten ihastuttavien oireitten takana on PMS. TYPERÄ NAISEUENTONTTU, LOPETA KOLTTOSESI! Jos kerta pittää kärsiä kaikenmaaliman vaivoista, niin this better be worth it.

Kaupassa käynti innoitti minut tekemään ostos tv mainoksen:

Meneekö sinullakin hermo kaupassa, onko kapeaan käytävään sullottu neljä mummoa ja kaksi pakastinta, jotka ei liiku. Onko kaikilla sanottavanaan vaan hyvää joulua? Olemme ratkaisseet tämän ikivanhan pulman. Käy ensin alkossa ja sitten vasta kaupassa. Alkon ja kaupan välillä on kaksikymmentä metriä aikaa päityä. Eikä siinä vielä kaikki, olemme laittaneet päitymistä helpottamiseksi välille penkin. Nyt ei enää kaupassa käynti ahdista, eikä joulun toivotukset tunnu typeriltä. Jos siltikin tunnet tunnetta ahdistus, ärtymys ja masennus, on sinulla matalampi kynnys huutaa kaikille hymyssä suin: " Mene sinäkin hel.... vettihin siitä!" Mukavaa joulun odotusta vaan sinullekin.