Painon puotus on silkkaa kiusausta ihmispoloselle varsinki näin joulun alla. kaikkialla on tarjolla pullaa ja torttua ja jouluruokaa lykitään ihmisen kitusiin joka paikassa. Kaikista paras, ku sitä saa ilimaseksi melekeen joka kissanristiäisissä. Kohta on joulu ja ihmisillä on jo ennen sitä kamala ähky kaikesta kinkusta. Mahan keittää meille jouluksi nakkikeittoa. 

Koko joulu on jotenki turha juhla minulle, jolla ei niitä lapsia oo. Ei minkää valtakunnan joulumieltä, ku ei sillä oo merkitystä. Minä tosin oon jouluna töissä, joten mulla on pakko olla muka joulunen, vaikka ei itellä natsaisi ollenkaa. Lahjukset ollaan jo toisillemme annettu. Minä osotin itelle sen askelmittarin ja isännälle laitoin muutaman kuvan kehystettäviksi. Tai siis tauluiksi.

Van  eriasia oisi jouluki jos niitä naperoita oisi. Sillon ehkä siihen panostasi enempi, mitä nykysi. Valehtelisin monta vuotta, että joulupukki on oikeasti olemassa, tontut kahtelee jos ei oo kiltti. Vaikkei oiskaa kiltti, niin silti saisi aina lapsia. Kuinkahan moni on oikeasti jääny lahjatta, jos on joskus ollu kerran tuhma. haaa, sitä voisiki antaa listan pirruuksista mitä on tehny, jonka takia sitte on jääny lahjatta. "et totellu, pukki pittää peipipjöörnin. parempi onni ens vuonna."

Ja miksi niitä joululaulujen pittää soija joka jumalan paikassa. Aina on kulukuset tai ku joulu on takaraivossa, ku jossai käypi. Ratiot täyttyy lääst kristmasteista jo viimestään joulukuun 1 päivä. Mittää mieltä koko juhlassa, ku sitä aletaan hehkuttammaan jo lokakuussa. 

ps. kuukausi tupakitta, painon puotus +/-