Kävin festareilla keikkumassa. Jonotin ommaa vuoroa päästä bajamajaan, kun ohi meni itse Tynkkynen. Se kahto minua ja oli mahottoman huolestuneen näkönen ja se jotenki kiristi vauhtia loikkiessaan ohi.  Oisin halunnu ottaa siitä kuvan ja laittaa veljelle sen, koska he ovat saman puolueen tyyppejä. Ajattelin, että se oisi ihan kiva ele veljelle. 

Mietin, että jos se pelekää oman turvallisuutesa puolesta. Minua sen nyt ei oisi tarvinu pelätä, koska minä olin sinä hetkenä niin täynnä rakkautta ja vielä hittaampi, mitä normaalina päivänä. Enkä minä oisi sille mittää pahhaa ees sanonu.  Vaikka tosiasiassa sillä oli varmasti kiire kuuntelemmaan musiikkia, eikä kiinnittäny minuun mittää sen kummempaa ajatusta. Ite vaan kuvittelen olevani niin näkyvä ja pelottava.

Sitä jäin pohtimaan, että ollaanko me kaikessa suvaitsevaisuudessa tultu niin suvaitsemattomaksi, että ei hyväksytä kriittistä ajattelua, tai sitä eriävää mielipidettä maahanmuutosta yms. Eikö saa ajatella erilailla kriittisesti? Natsit ym fundamentalistit on asia erikseen.

En todellakaan ole Tynkkysen fani. En allekirjota moniakkaa hänen mielipitteitä, mutta silti ne on hänen mielipitteitä. Onko ne niin vääriä, että sen pittää juosta karkuun ihmisiä?

Ylipäätään minä oon monesti miettiny tätä perussuomalais antipatiaa. Joo, siellä on rasismin piirteitä täyttäviä tyyppejä, jotka on  auringossa sulaneita palikoita. Mutta on siellä varmasti ... ja on suvaitsevaisia ihmisiä kanssa. Joskus tuntuu, että jos olet PS, olet automaattisesti rasisti, tyhmä ja elämäM kovan koulun käyny. Sehän on kanssa ennakkoluulosta ajattelua ja täyttää suvaitsemattomuuen piirteitä aikalailla. 

Ollaanko me niin suvaitsevaisia, että ollaan jo suvaitsemattomia?