.Istuin vessassa ja päähäni pälkähti:

Sillon, kun ei ollut vesivessaa, eikä paperista tietoakkaan. Sosiaalinenmedia ei ollut, vielä kenenkään haaveissakaan. Mitä ne teki, ku isohätä iski. Siis jos ei oo ollu salamakakkaaja, vaan sen asian hoitamiseen mennee aikaa. Miten ne kulutti aikaasa? 

Entä jos, ei löydykkää se oma tikku. Tuliko siihen aikaan paniikki, että pittää jalat levällään housut kintussa, puukko käessä juosta lepikkoon vuolemaan uutta? Huusiko ne sillon, että "Tuo tikku!" "Käytä sitä minun!" 

Kutisiko sillon pyllyä kaikilla? Tulleeko tikulla puhtaaksi?

Entäpä sitte, ku oisi lauantai ja sauna. Entä jos ei yhtää kehtais mennä saunaan tai lämmittää sitä, Jos minä oisin siihen aikaan eläny, ois minun perheenväki varmaan jo luovuttanu minun suhteen. Ensin lämmittäsin sen, sitte hoksaisin, etten kehtaakkaa mennä. Kävisin puhaltamassa sen sammuksiin, kohta hoksaisin, että ei, kyllä se pittää käyä. Kävisin sitte uuestaan sytyttämässä sen. Palaisin takasi pirttiin. Hoksaisin, että en minä jaksas yhtää. Pitäs pestä ihtesä ja on liian vaivalloista, kävelisin takasi saunalle, puhaltasin sen sammuksiin. Kävelisin takasi pirttiin, hoksaisin, että ei perkele pakko se on... Ja palaisin takasin. Sytyttäsin tulet ja kohta saunosin ihan intopiukalla.

Mietittekö te koskaa tämmösiä?